عکاسی صنعتی در کرج

عکاسی صنعتی شاخه‌ای از عکاسی است که برای مقاصد تجاری از محصول، خدمات و افراد مشهوری که برای تبلیغ آمده‌اند عکس می‌گیرد و در نتیجه محتوای بصری با کیفیتی از محصول شما در فرآیند تبلیغات محصول ایجاد می‌کند. و خدمات شما در مجلات، روزنامه ها، کاتالوگ های تبلیغاتی و کانال های تبلیغاتی کمک خواهد کرد.

از آنجایی که استان البرز و شهر کرج از مناطق صنعتی محسوب می شوند، توجه به این ابزار تبلیغاتی در کنار تیمی از عکاسان حرفه ای صنعتی می تواند برای اکثر کارآفرینان و صنعتگران امری حیاتی باشد. عکاسی صنعتی کرج می تواند با برقراری روابط موثر و همچنین اعتمادسازی مشتریان، تا حد زیادی در جذب صاحبان مشاغل باشد.

وجود شرکت های متعدد در دو کلانشهر تهران و کرج و وجود بازاری پر رقابت، شرکت ها را مجبور به تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات خود برای ماندن در این رقابت کرده است. برخی از این شرکت ها و مشاغل به دلایلی مانند فاصله کرج تا تهران و همچنین صرفه جویی در هزینه، عکاسی صنعتی در کرج را ترجیح می دهند.

عکاسی صنعتی در کرج بسته به نوع عکس، پیچیدگی پروژه، محصول و … هزینه های متفاوتی دارد کیفیت عکاسی صنعتی در کرج و سایر شهرها به دلیل وجود دوربین های حرفه ای پیچیده نیست. اما لزوم همکاری با یک عکاس خلاق و حرفه ای در کرج همیشه موضوع بسیار مهمی است. و بهتر است بگوییم علاوه بر کیفیت دوربین استفاده شده و تجهیزات، هنر و خلاقیت عکاس صنعتی باعث بی عیب و نقص تولید و تاثیرگذاری آن می شود.

عکاسی صنعتی

عموما و به شکل ساده عکاسی صنعتی، عکاسی از کالا و خدمات و افراد، برای بازنمایی محصولات و خدمات صاحبان مشاغل در رسانه های مختلف همچون صدا و سیما و فضای مجازی، بیلبوردها، کاتالوگ، مجلات و… با هدف سودآوری است. در این تعریف عکاسی تبلیغات زیر مجموعه ای از عکاسی صنعتی قرار می گیرد. البته عکاسی صنعتی می تواند به دو معنا باشد یکی آنچه در بالا ذکر شد و دیگری اینکه گاهی در اصطلاحات و محاوره به منظور شیوه ی عکاسی ساده اما دقیق از محصول هست که در آن عکاس موظف است تمام تکنیک ها را در جهت بازنمایی عین به عین محصول اعم از وضوح در تمام قسمت ها، نور و رنگ و میزان سفیدی و پرسپکتیو و… به کار ببندد که در این مورد استفاده از tethering(اتصال دوربین به لپ تاپ) میتواند بسیار موثر باشد. در حالی که در اصلاح عکاسی تبلیغاتی این طور نیست و دست عکاس برای اغراق و ترغیب مشتری باز است.

عکاسی تبلیغات

در واقع به شیوه ای از عکاسی از کالا و خدمات و افراد اتلاق می شود که درآن عکاس می کوشد با افزودن جلوه های بصری و گاها طراحی صحنه، غنای تصویر را افزایش دهد و مشتریان را برای خرید ترغیب کند و احساس نیاز را در آن ها برانگیزد در حالیکه در برخی دیگر از کاربردهای اصطلاح عکاسی صنعتی هدف بازنمایی عین به عین و تشابه حد اکثری محصولات با عکس آنهاست و عمدتا با پس زمینه های ساده عکاسی می شوند و اغلب برای کاتالوگ ها و ارایه در فروشگاه های مجازی مناسب است. با این تعاریف به نوعی می توان در برخی موارد عکاسی صنعتی را عکاسی تدقیقی و عکاسی تبلیغاتی را عکاسی ترغیبی خواند.

اشباهات رایج درمورد عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغات

با توجه به اینکه به صورت لغوی تبلیغات (بلغ) به معنی رساندن پیام یا خبری به جمعی از مخاطبان است همچنین صنعت (صنع) در لغت به معنی حرفه، ساختن و پیشه هست گاهی تصور می شود عکاسی تبلیغات، کلیه کاربردهای عکاسی در امر تبلیغات هست و یا گاهی تصور می شود عکاسی صنعتی تنها مربوط به قطعات یا محیط ها و کارخانه جات صنعتی هست ویا در نگاهی دیگر بعضا به اشتباه عکاسی صنعتی را به عکاسی از محصولات کوچک (Photography Product) اتلاق می کنند در صورتی که همانطور که توضیح داده شد عکاسی صنعتی تعریف فراگیرتری دارد و عکاسی تبلیغات و… زیر مجموعه های آن هستند گرچه تعاریف لغوی آن ها عاقلانه تر به نظر می رسد اما متاسفانه در کشور ما درمحاورات و اصطلاحات تخصصی به این صورت جا افتاده است البته همچنان در مقالات لاتین نیز موضوع بحث هست و تعریف مدغن واحد و ثابت شده ای وجود ندارد.

مثال:

مثلا عکاسی محصول (product) از یک عینک دودی با بیشترین جزییات و حفظ خصوصیات آن در تصویر با یک بکگراند سفید ساده را می توان یک عکس صنعتی گفت که عمدتا در فروشگاه های مجازی و کاتالوگ ها و… کاربرد دارد.

 اما عکاسی همان عینک با صحنه آرایی و چیدمان و یا بر صورت یک مدل انسانی جذاب را می توان یک عکس تبلیغاتی گفت که عمدتا در مجلات و  بیلبورد ها و صدا و سیما، جلد کاتالوگ ها و…کاربرد دارد.

شاخه های مورد استفاده در عکاسی صنعتی

هرچند به دلیل میان رشته ای بودن عکاسی گاهی مرزبندی میان کاربردهای آن واقعا دشوار می شود اما می توان شاخه هایی را که در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی بیشتر مورد استفاده هستند را به چند دسته زیر تقسیم کرد:

  1. عکاسی پرتره و مدلینگ و پوشاک
  2. عکاسی محصولات خوراکی
  3. عکاسی زیورآلات و لوازم آرایشی بهداشتی وصنایع دارویی
  4. عکاسی از کارخانه جات، ماشین آلات و قطعات صنعتی
  5. عکاسی معماری، محیطی
  6. عکاسی مستند و…

شیوه های متنوع عکاسی مثل عکاسی زیر آب، عکاسی هوایی و… نیز می تواند به کمک هر یک از آن ها بیاید و حالا می توانند به صورت صنعتی و تدقیقی عکاسی شوند و یا به صورت تبلیغاتی و ترغیبی. البته این به این معنی نیست که این انواع عکاسی مختص عکاسی صنعتی و تبلیغات است، هر کدام از انواع عکاسی فوق می توانند با هدف صنعتی و تبلیغاتی انجام نشوند و مثلا برای یک پروژه شخصی یا هنری و دلبخواهی صورت بگیرند اما در عکاسی صنعتی عمدتا ما با این کاربردهای عکاسی بیشتر سر و کار خواهیم داشت.

عکاسی صنعتی در کرج | عکاسی صنعتی در البرز

پدیده شهرنشینی که خود از زیر مجموعه های مطالعات دست آوردهای مدرنیته محسوب می شود در شکل امروزی خود اقتضائاتی را نیز برای مشاغل و کسب و کارهای خرد و کلان به وجود آورده است به طوری که عمده مشاغل برای بازنمایی کالا یا خدمات خود نیاز به تولید محتوا وتصویر دارند. در این میان نقش تیزرسازی و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت می نماید.

سال هاست که استان البرز در جوار پایتخت یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود، وجود شهرک های صنعتی و بنگاه های اقتصادی خرد و کلان در این استان سبب شده تا نیاز مبرم به تبلیغات و دیده شدن برای رشد اقتصادی کسب و کار های شما عزیزان امری انکار ناپذیر باشد، گاهی مدیران و صاحبان مشاغل به دلیل مشغله های کاری وقت کافی برای تبلیغ کالای یا خدمات خود را ندارند و از این رو با مشتریان قدیمی خود تجارت  خود را ادامه می دهند در حالی که می توان این تجارت را به طرزی باورنکردنی گسترش داد. هزینه کردن در بخش تبلیغات و سپردن آن به یک گروه متخصص و با تجربه و ایده پرداز قطعا به بازخورد و فروش بیشتر منجر خواهد شد.

خروجی تیزرها و عکس های صنعتی و تبلیغاتی

خروجی عکس ها و تیزرها برای بازنمایی محصول و خدمات و… عمدتا با توجه به نیاز و بودجه کارفرما یا صاحبان مشاغل بررسی و تحلیل می شود و با بهترین پیشنهاد ممکن می توانند در یکی از رسانه ها اعم از صفحات مجازی، کاتالوگ، روزنامه، بیلبورد، کاتالوگ دیجیتال، تراکت، مجلات، تلویزیون، سایت یا سایت های فروشگاهی و… قرار بگیرد.

اهمیت و ضرورت عکاسی صنعتی در مشاغل و کسب و کارها

مساله بسیار ساده است، در سراسر دنیا بهترین کالا و خدمات و تجارت ها بدون معرفی درخور و ترغیب مشتری محکوم به شکستند، گرچه یکی از شیوه های تبلیغات به اصطلاح تبلیغات دهان به دهان یا همان سنتی است اما خود نیازمند پارامترهایی همچون بی رغیب بودن و یا کیفیت بسیار متمایز، نوآوری و زمان وسرمایه بیشتر هست و در جوامع سنتی بیشتر کاربرد داشته است که البته درکنار شیوه های تبلیغات نوین بسیار پرمخاطب تر خواهد شد. اما در جوامع و بازار پیچیده امروزی دست برتر با مشاغلی هست که برای تبلیغات و بازنمایی کالا یا خدمات خود تمهیدات و سرمایه لازم را تدارک دیده باشند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل تبلیغات نوین بسیار شگفت انگیز تر و پربازده تر از شیوه های سنتی است. ضرب المثلی در دنیای تجارت هست که میگوید اگر قصد سرمایه گذاری در کاری را دارید 90درصد سرمایه را برای تبلیغات آن هزینه کنید. در این میان عکاسی صنعتی و عکس به عنوان رسانه قالب، اولین پل ارتباطی بصری شما با مخاطبانتان محسوب می شود و نشان دادن تفاوت و تمایز و برتری شما با سایر محصولات و خدمات مشابه و ایجاد احساس نیاز در مشتری به عهده عکس و عکاسان صنعتی مجرب ما خواهد بود.

با گسترش شبکه های مجازی توقع بصری مشتریان نیز بالا رفته است و برند شما با عکس ها سنجیده خواهد شد، شما برای عکس از محصول یا خدماتتان یک بار هزینه می کنید اما آن کالا یا خدمات به واسطه یک عکس هزاران بار دیده می شود و می تواند به صدها بار فروش منجر شود پس عکس بسیار قدرتمند است. بنا بر این اگر در پی رونق کسب و کار خود و نشان دادن قدرت عملکرد و توانایی ها و تجهیزات خود هستید برای جلب مشتریان بیشتر و پرزنت صحیح کار خود بهتر است به متخصصان عکاسی صنعتی مراجعه کنید. پیشرفت شما افتخار ماست.

اصول عکاسی صنعتی در کرج

در دسترس بودن تجهیزات و دوربین حرفه ای:

برای گرفتن عکس های حرفه ای باید دوربین حرفه ای هم داشته باشید. دوربین های حرفه ای دارای ویژگی هایی هستند که دوربین های دیگر و دوربین های موبایل فاقد آن هستند، مثلا دوربین های حرفه ای به شما این امکان را می دهند که لنزهای مختلفی را در آنها نصب کنید تا بتوانید در فواصل مختلف فوکوس کنید، تصاویر متفاوت و زیبایی خلق کنید.

استفاده از پس زمینه مناسب:

استفاده از پس زمینه های سفید بی پایان می تواند ایده خوبی برای شما در عکاسی صنعتی باشد. با چرخاندن پس زمینه می توانید خواص بی پایانی به آن بدهید. و با کمک نرم افزارهای ویرایش تصویر می توانید پس زمینه را تغییر دهید.

عکس از همه زوایای محصول:

برای اینکه مشتری بتواند با خیال راحت خرید کند، باید از همه جهات به محصول نگاه کند تا راحتتر تصمیم بگیرد که آیا کالا همان چیزی است که می خواهد یا خیر. سپس تمام جزئیات محصول را نشان دهید.

توجه به وضوح و کیفیت تصویر:

یکی از مهمترین اصول عکاسی صنعتی در کرج توجه به وضوح تصویر با کیفیت است. زیرا او بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری مخاطب دارد. با تصاویری با کیفیت از محصول خود، راه طولانی در بازاریابی و فروش محصول خود پیموده اید.

آشنایی با رنگ ها:

رنگ ها ویژگی های خاص خود را دارند و هر کدام تاثیر متفاوتی بر ذهن بیننده می گذارند. به عنوان مثال، برخی رنگ ها با تأثیر بر ذهن مخاطب، او را به خرید ترغیب می کنند و یا برخی رنگ ها در عکس های مربوط به غذا، باعث می شود بیننده احساس اشتها و گرسنگی کند، بنابراین با رنگ ها کاملاً آشنا می شود. و ویژگی های آنها به شما کمک زیادی می کند.

ابعاد محصول:

در عکاسی صنعتی به ابعاد محصول توجه کنید و سعی کنید عکس بگیرید تا بیننده اندازه محصول را کاملا متوجه شود.

نورپردازی مناسب:

به نورپردازی توجه کنید زیرا محصول را به خوبی نشان می دهد و کیفیت تصویر را بهبود می بخشد. می توانید از یک چتر عکس برای پخش نور استفاده کنید.

این مقاله برای شما چقدر مفید بود ؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 17

No votes so far! Be the first to rate this post.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
برای تماس و مشاوره جهت عکاسی با ما در ارتباط باشید09190114658
با کارشناسان ما تماس بگیرید